Nyhet! Nu lanserar vi Nationellt Barnmorskechefsforum

Den 14 november klockan 15.00–16.30 startar vårt digitala Barnmorskechefsforum. Vårt chefsråd står för innehållet och det riktar sig även till barnmorskechefer som inte är medlemmar i Svenska Barnmorskeförbundet.

Vad är Nationellt Barnmorskechefsforum?

Syftet är att bygga ett nätverk för att stärka barnmorskor med chefsuppdrag.

Genom att:
Öka inflytandet över barnmorskans professionsfrågor.
Öka attraktiviteten för barnmorskor att vilja leda med rätt förutsättningar och villkor.
Skapa nationell samsyn och samarbete.

Vi är en grupp barnmorskor som arbetar som chefer och bildar tillsammans chefsrådet i Svenska Barnmorskeförbundet. Vi har identifierat ett behov av ett forum där vi kan samverka och utbyta erfarenheter med varandra.

Nu vill vi bjuda in barnmorskechefer från norr till söder. Första mötet presenterar vi oss själva och våra tankar kring vad ett forum skulle kunna bidra med för oss som chefer.

Våra tankar är att vi ska kunna lyfta aktuella frågor, goda exempel eller utmaningar vi står inför. Vi är också intresserade av att veta vad ni har för behov och vilka möjligheter ni kan se med ett gemensamt forum för Sveriges barnmorskechefer.

Välkomna!

Anmäl dig direkt till så skickas Teamslänk ut några dagar innan forumet.